Samen zingen en daar plezier aan beleven

Het Mannûhkoor is geen vereniging, maar gewoon een club mannûh, die zingen leuk vindt en daarvoor regelmatig bij elkaar komt, de repetities. Wat geregeld moet worden gebeurt door twee regelaars. Niemand heeft behoefte aan een andere opzet, het draait prima zo, van begin af aan.

Plezier in zingen, laagdrempelig, mannen, 60+, energie en gezelligheid

We zijn een laagdrempelig mannenkoor. Voor iedere 55-plus man die zingen leuk vindt. We kiezen bewust voor 55+ zodat het verschil niet te groot wordt en je er senang bij voelt. En heel prettig, je hoeft niet perse het notenschrift machtig te zijn, juist ‘op gehoor’ kom je ook een heel end. Het belangrijkste doel is inderdaad samen zingen en daar plezier aan beleven. Kom trouwens een keer kijken en meezingen.

mannuhkoor-alkmaar-repetitie

We streven natuurlijk wel een redelijk niveau na. Onder de enthousiaste begeleiding van onze dirigent, Marie Anne Pak, repeteren we op donderdagavond van 20.00 – 21.30 uur in De Eenhoorn, Verdronkenoord 44 in Alkmaar. Dit is in het centrum. Velen komen op de fiets, maar op slechts 7 min. loopafstand vind je parkeergarage Schelphoek. Je parkeert er tegen het schappelijke tarief van € 2,60 per avond.
Kiezen voor het Mannûhkoor houdt wel in, dat alle repetities en optredens zoveel mogelijk bijgewoond worden. immers, vrijwillig betekent niet vrijblijvend, het zorgt voor continuïteit en kwaliteit.

mannuhkoor-alkmaar Een rijke historie

We bestaan al sinds 1997. Toen opgericht door een groepje vrienden, dat met elkaar wilde zingen. Ze zochten er 18 mannen bij en het Mannûhkoor was een feit. Enkele huidige leden zijn nog van het eerste uur – en persé niet de oudsten – anderen zijn alweer meer dan 10 jaar lid.

mannuhkoor-alkmaar Oude waarden, nieuwe uitdagingen

Dat staat hoog in ons vaandel. Vernieuwen met behoud van oude waarden. We koesteren wat goed was en vernieuwen wat beter kan. Zo is ons logo al net zo oud als ons koor. Immers, waarom zou je je gezicht veranderen? En op onze naam is misschien wel wat aan te merken. Hoe leg je uit dat, je op het mannûhkoor zit? Maar eenmaal verteld dat het aan het eind een u en een h is, wordt het nooit meer vergeten.

Ons repertoire wordt uiteraard herhaaldelijk vernieuwd. We hebben ondertussen vier dikke ordners vol muziek, want voordat het nieuwe seizoen start, geven de mannûh aan de repertoirecommissie hun wensen door. De commissie bestaat uit vier man, uit elke stemgroep één. Samen met de dirigent komt het vernieuwde repertoire tot stand. Nummers waarvan we gruwen gaan eruit, nummers, die we graag zingen, blijven, aangevuld met nieuwe uitdagingen.

mannuhkoor-alkmaar Nooit saai

We nemen onze repetities serieus en we proberen ook thuis wat te oefenen, al is dat voor de drukke pensionado’s onder ons soms weleens lastig… Tijdens de repetities wordt er regelmatig gelachen en als die voorbij zijn? Dan volgt de ‘derde helft’. Die speelt zich meestal af in Stadskaffee Laurens, t.o. de Grote Kerk in Alkmaar. ’s Zomers op het terras, ’s winters aan de stammtisch.

mannuhkoor-stadskaffee-laurens
Bij Stadskaffee Laurens

Aan het eind van het seizoen geven we een optreden, dat is meestal eind april. We treden ook weleens op tijdens een speciale gelegenheid. De nieuwjaarsborrel wordt nooit vergeten en de start van het seizoen is met onze inmiddels traditionele BBQ.

mannuhkoor-alkmaar Nieuwsgierig?

Ben je nieuwsgierig geworden? Wilde je altijd al in een mannenkoor zingen, maar zag je misschien tegen te hoge eisen op? Kom een avondje kijken. Zing gratis een maandje mee en ervaar het zelf. Je krijgt een map met de actuele nummers en iemand uit het koor die je wegwijs maakt. De kosten zijn € 190,00* per seizoen; de proefmaand is gratis. En ga de eerste avond ook mee een biertje drinken, we houden je vrij!

*) De kosten worden per seizoen vastgesteld, deze zijn afhankelijk van het aantal leden; hoe meer zangers hoe lager de contributie!
.
Meld je aan voor een keertje kijken, of zelfs een maandje gratis meezingen!

mannuhkoor-alkmaar
Misschien ook leuk om even te lezen

• De Geschiedenis
• Het Repertoire